Credo bergoliańskie

Chcę wierzyć w Boga Ojca, który kocha mnie jak syna i w Jezusa, naszego Pana, który napełnia mnie Duchem Świętym w moim życiu, tak abym mógł się uśmiechać i w ten sposób przeprowadzić swą osobę do królestwa życia wiecznego.
Wierzę w moją historię, która została napełniona kochającym spojrzeniem Boga, który wiosennego dnia 21 września przeciął moją ścieżkę i zaprosił mnie bym podążył za Nim.
Wierzę w mój ból, choć często jałowy wskutek mego egoizmu, w którym szukam schronienia.
Wierzę w upodlenie mej duszy, która pragnie pochłonąć wszystko, nie oddając… nie oddając.
Wierzę w dobroć innych i że muszę ich kochać bez obawy, nie zdradzając ich nigdy w poszukiwaniu własnego bezpieczeństwa.
Wierzę w życie religijne.
Wierzę że pragnę miłości w obfitości.
Wierzę w codzienną śmierć, która pali i od której uciekam, ale która uśmiecha się do mnie, zapraszając mnie bym ją zaakceptował.
Wierzę w obejmującą cierpliwość Boga, tak łagodną jak letni wieczór.
Wierzę że mój ojciec jest w niebie u boku Pana. Wierzę że ojciec Duarte [spowiednik J. M. Bergoglio] jest tam również, wstawiając się za moim kapłaństwem.
Wierzę w Marię, moją matkę, która mnie kocha i która nigdy mnie nie opuści.
I oczekuję niespodzianki każdego dnia, w której ujawnią się miłość, siła, zdrada i grzech, które będą mi towarzyszyć aż do owego ostatecznego spotkania z tym wspaniałym obliczem, o którym nie wiem nic, od którego stale uciekam, lecz które pragnę poznać i pokochać. Amen.

z książki “Papież Franciszek, jego życie w jego własnych słowach” z przedmową rabina Abrahama Skórki i wprowadzeniem rabina Sergio Rubina

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

