Jak zaprowadza się rewolucję

Przypominam  fragmenty artykułu z Tygodnika Powszechnego z 2005 roku – całość:
tygodnik.onet.pl/…/jdhpm

Postęp opisuje paulin o. Adam Piecuch:

Obrazek1
“Czterdzieści lat temu odprawiałem Mszę św. z abp. Ignacym Tokarczukiem, wtedy profesorem KUL. To była moja pierwsza Msza po polsku. Gdy ludzie usłyszeli “W imię Ojca i Syna”, a potem “Pan z wami”, na znak protestu wyszli z kościoła. Wszyscy. Zostaliśmy sami. Człowiek wcale nie musi rozumieć: tamte ryty były dla niego kultowe właśnie, dlatego że ich nie rozumiał”

Obrazek2
“Jeśli rozmawiamy o sakralizacji czy desakralizacji, warto zapytać, czy człowiek bardziej grzeszy rękami. Na Ukrainie słyszałem rozmowę dwóch kobiet. Jedna mówi: “Nie mogę przyjąć Pana Jezusa rękami, bo nimi gnój rozrzucam”. Druga na to: “Czym więcej grzeszysz? Ja na twój język nie dałabym Pana Jezusa”. Tak rozmawiały niewykształcone kobiety, a wystarczy wziąć wykłady Josepha Ratzingera sprzed trzydziestu lat, gdzie identycznie tłumaczy: językiem często bardziej grzeszymy niż rękami.”

Obrazek3
“Wczoraj udzieliłem Komunii na rękę mężczyźnie. Zachowywał się, jakby dla niego to był zaszczyt. Wierzę, że z czasem postanowienie Prymasa przyniesie dobre skutki. Wielu ludzi odkryje, że On oddaje się w moje ręce.”

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

